logo

CaixaForum Macaya

Pg. de Sant Joan 108, Barcelona

CaixaForum Macaya, Pg. de Sant Joan 108, Barcelona

facebook twitter vimeo instagram

PONENT

Ana Rodríguez Fischer

Professora de Literatura Espanyola a la Universitat de Barcelona, ​​on es va doctorar amb la tesi “La obra narrativa de Rosa Chacel”, escriptora de la qual ha editat els nou volums de la seva Obra Completa, juntament amb altres títols, més els epistolaris Cartas a Rosa Chacel i De mar a mar: Correspondencia entre Rosa Chacel y Ana María Moix. És autora, així mateix del, volum Prosa española de vanguardia i d’altres treballs d’escriptors de l’Edat de Plata (Alberti, Zambrano, Altolaguirre, Lorca, Aub, Prados, Remedios Varo), així com del volum XIII de les Obras Completas de Ramón Gómez de la Serna. En els darrers anys ocupa la seva atenció la literatura de viatges, gènere al qual, a més de diversos articles, ha dedicat els assaigs Paseantes y curiosos (2010) i Trajinantes de caminos (2018). Entre les edicions crítiques, cal destacar les de Moratín (Apuntaciones sueltas de Inglaterra), Bécquer (Rimas y Leyendas), Rosalía de Castro (El caballero de las botas azules, Cantares gallegos), Juan Marsé (Si te dicen que caí), José María Guelbenzu (El mercurio, El río de la luna) o Eduardo Mendoza (La verdad sobre el caso Savolta). De la seva atenció a la novel·la espanyola contemporània neix l’assaig Por qué leemos novelas, fruit d’una sostinguda tasca de crítica literària al llarg de més de dues dècades a l’ABC Cultural, Letras Libres, Revista de Libros, entre d’altres. Actualment és col·laboradora habitual del suplement literari del diari El País, Babelia. Com a escriptora, va iniciar la seva trajectòria el 1995, quan va obtenir el Premi Femení Lumen per la novel·la Objetos extraviados, a la qual van seguir Batir de alas (Acento, 1998), Ciudadanos (Edhasa, 1998),  Pasiones tatuadas (SM, 2002),  El pulso del azar (Alfabia, 2012) i El poeta y el pintor (Alfabia, 2014).