logo

PALAU MACAYA

Pg. de Sant Joan, 108, Barcelona

PALAU MACAYA Pg. de Sant Joan, 108, Barcelona

facebook twitter twitter

PONENT

Ivan Pintor

Doctor en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra (UPF), és professor de Tendències del Cinema Contemporani, Evolució dels Llenguatges Visuals i Història del Còmic en el Grau de Comunicació Audiovisual de la UPF, i de Cruïlles entre Cinema, Televisió i Còmic en el Màster Universitari d’Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporani de la UPF. Com a programador, ha dirigit nombrosos cicles de conferències per a CaixaForum i congressos com ara Gesture Mutations in Contemporary European Cinema (2012), ha realitzat peces audiovisuals per a museus, escriu habitualment al suplement «Cultura/s» de La Vanguardia i ha publicat en revistes internacionals com ara Hispanic Research Journal, Apparatus Journal, BRAC o L’Atalante. Ha impartit docència en universitats d’Itàlia, Colòmbia i l’Argentina i ha treballat com a guionista en televisió i cinema en pel·lícules com ara La substància (2016), dirigida per Lluís Galter.

Juntament amb Jordi Balló, dirigeix el projecte de recerca Motivos visuales en la esfera pública: producción y circulación de las imágenes del poder en España, 2011-2017 (MOVEP) i és el director de projectes a Espanya de Teseo – Arianna’s strands in the digital age, un projecte en el marc del programa Erasmus. Amb els seus escrits, ha participat en una cinquantena de llibres, entre els quals destaquen Figuras del cómic. Forma, tiempo y narración secuencial (2017), Les motifs au cinéma (2019), Flash Gordon. L’avventurosa meraviglia (2019), I riflessi di Black Mirror (2018), Mad Men (2015), Endo-Apocalisse. The Walking Dead, l’immaginario digitale, il post-umano (2015), On the Edge of the Panel. Essays on Comics Criticism (2015), La Strada di Fellini (2013), Totes les cartes (2012), Le cinéma de Julio Medem (2008), Universo Lynch (2006) o Naomi Kawase. El cine en el umbral (2008).

ACTES